Saturday 28 September 2013

Freiser

En sorts häst, tydligen.
Och vilken häst!

Jag har aldrig varit intresserad av hästar. Jag har ridit två gånger i mitt liv; den första gången var på Skara Sommarland för ungefär 130 år sedan. Hästen jag red på började trava, efter att först ha stått stilla bakom framförvarande häst som stod och gjorde ifrån sig.
Den där pållen hade ingen större lust att stanna sen.

Det andra tillfället var hos en god vän uppe i Sundsvall, på hennes häst. Den var så hög och stor, och det var is på backen. Jag satt förskräckt och höll andan under den alltför långa promenaden innan jag tacksamt och något vingelbent kunde kliva av.

Nej, hästar är inte min grej. Inte att rida dem i alla fall.
Men vackra djur, det är det. Verkligen.

Som du vet så älskar jag ju att teckna, och nu har jag börjat skissa på just en Freiser. Tänkte dock inte helt hålla mig till verkligheten, utan faktiskt göra en enhörning av den.
En ljusblå kanske.

Ja, fint ska det vara.





Jamenalltså, hur dundervacker får man bli?
Ståtlig Häst AB.

Kram, Lina


2 comments:

Anonymous said...

Jag tror minsann jag ska ta med dig på en islandshästtur och "omvandla" dig till en hästtjej! ;)
haha

Kram
Sara

Lina said...

Hahaha Sara, då får du ett "hästjobb" ;-)
Kramar, Lina