Thursday 26 September 2013

Att bygga om

Och att leva i röran under tiden.

Från vårt sovrum har vi ingången till vår klädkammare. Vi har dock sedan en tid tillbaka verkligen börjat uppleva det som störande att ha ingången där, dels för att Tjorven somnar vid 19.00, och då får man banne mig skylla sig själv om man inte redan tagit fram kläder till efter duschen, eller råkar behöva spikmattan när man ska lägga sig.
Dels för att vi vill ha den där extra väggen i sovrummet.

Den är inte så stor, vår lägenhet, och med den öppna planlösning som råder så har vi inte så många väggar att ställa upp skåp längs. Och skåp, det behöver man. Förvaring.

Så, efter ett oplanerat besök hos grannen ovanför (det började rinna ner en strid ström vatten från deras balkong en dag, rakt ner på den ena av våra stolsdynor, men det är en annan historia) så bestämde vi oss för att flytta den där förbenade ingången till hallen istället. Det lustiga är att jag redan presenterat den idén för Daniel, och nu när jag såg det genomfört hos dem så fick jag lite extra byggaomlust.

Fast nu är det inte jag som ska bygga om, utan Daniel och svärfar. Nu i helgen faktiskt; Tjorven och jag åker till svärmor i morgon bitti. Daniel lånar ut oss till svärmor och får låna svärfar i utbyte, liksom. Väldigt praktiskt. 
Rackarns snyggt kommer det bli.

Sen blir det till att jaga hatthylla.
Har du förslag på någon snygg (och praktisk) sådan?



Bilder från vår promenad i förmiddags. Nu ser man verkligen att hösten är här.

Kram, Lina


No comments: