Thursday 26 September 2013

Animal och morgonmys


Dricker morgonkaffet ur min favoritmugg Animal.
Den är från 1970-talet och jag fick ta med mig den (och Kermit) när jag flyttade hemifrån. Med den här muggen följer många minnen, så den kommer får vara hos mig tills jag går ur tiden. 
Eller tills den gör det.

Och så har jag de nya hemstickade myspyssockorna från mamma på mig.
Just de här är kombinerade sockor och benvärmare med extra långa ben som räcker upp till knäna.
Jag älskar't.



Jag är en sån där fryskyckling som överlyckligt drar på mig mina sockor så snart temperaturen sjunker under 20 grader.

Plusgrader alltså.

Jag tar endast av dem när jag ska duscha så de används flitigt. Varje vinter är det två till tre par sockor som får sätta livet till, och jag ser med stor hänförelse fram emot de nya mamma stickar åt mig. Mamma har i princip stickat på löpande band sedan hon föddes, och nu har hon en till att sticka åt. Det återstår dock att se om Tjorven blir som sin mamma (fryslort) eller sin pappa (kamin).

Som ni ser så har jag ändrat utseendet på min blogg en gnutta. 
Den förra var färgglad, javisst, men jag ville ha något mer vilsamt för ögonen; att komma hit ska ju vara en välkommen och efterlängtad paus i vardagen och inte en studie i psykedeliska mönster. Även om bloggen började som en dagbok för mig så har den mer och mer utvecklats till att bli något som jag också vill är roligt och intressant för andra att läsa.

För er.

Vad är det som får dig att fastna för en viss blogg?

Kram, Lina

No comments: