Monday 23 September 2013

Choklad

Eller snarare 'Chocolat'.
Ikväll såg vi den andra halvan av filmen och den var ju nästan i klass med 'Love Actually' i genren feelgood movie!

Har du sett den?

Riktig myspysrylle och herreminje vilket härligt minspel han hade, borgmästaren - jag skrattade så jag grät! Och en sån härlig kvinna, hon den därna i huvudrollen; imponerande!

Ja, jag är usel på kändisars namn och vem de är gift med eller inte, ochsåvidare. Mitt råd är att inte sätta upp mig på din lista över vänner att ringa när du spelar 'Vem vill bli miljonär' och behöver svar på vemsomspeladehuvurollen i dendärfilmen. Eller dylikt.

Och sen grät jag lite på riktigt också där mot slutet av filmen. Lugn, gott folk, jag ska inte avslöja var för er som inte sett den, men ni som har sett den förstår nog vad jag menar.

Idag sken solen och såg sådär varm och go ut som bara solen kan, men så snart vi kom utanför dörren upptäckte vi att det endast var fo show - rackarns vilken höstblåst vi haft idag. Och jag älskar't! 

Jag älskar alla noppiga, kärleksfullt burna stickade koftor, kliande scarfs och mössor. Jag älskar de tända ljusen som skymtar i någons fönster, det hoppande, svajande skenet som skapas i leken mellan ljus och mörker. Och jag älskar doften. Doften av brinnande löv i någons trädgård. Av mossa och våta löv.

Älskade höst!

Och nu är det bannimej höst, faktiskt, för jag har tonat håret mörkare. Och skinnjackan har åkt fram; min den därna snygga som jag egentligen knappt vill använda för att jag inte vill slita på den.

Tog en promenad med en vän och hennes dotter idag. Hade goda intentioner att promenera hem även efter att vi matshoppat på Coop i Västberga, men kassarna blev så fasligt tunga så vi gästade tunnelbanan istället.
Skönt att det finns alternativ.




Kram, Lina

No comments: