Monday 7 October 2013

Nu blir det åka av

Vilken faahn-TASS-tisk dag vi har haft!

Som ni vet så är jag en sån där person som inte har några som helst skrupler över att tala med vilt främmande människor, och gärna låter någon veta att de har en rackarns snygg jacka. Eller att deras dotter har vansinnigt charmigt hår. Och så vidare.

Tidigare i år mötte jag en tjej som bor i samma trappuppgång som oss, och jag kunde konstatera att hon verkar tycka sånt är rätt roligt, hon också. Hon och hennes man har en son som nästan är jämngammal med Tjorven (supersöt unge by the way), och efter att ha småpratat några gånger så tyckte vi att vi ju lika gärna kunde ses någon dag. På riktigt. Med ungar och vagnar och allt.

Och idag gjorde vi slag i saken.
Lekparken i Lugnet blev det, och hej vad roligt det var, mitt i allt sandkakebakande, pratpratprat och solsken. Tjorven, som den livsbejakande unge han är, sprang runt och skrattade så han tjöt.
Med den sandiga, bjärt röda spaden i ett stadigt grepp i sin lilla näve.

Han gillar andra ungar, den där.
Min lilla rackarkotte ❤

Och maken till trevlig granntjej får man leta efter!

Repris på torsdag? Ja tack.


Imorgon åker Tjorven, mamma och jag till Hälsingland över dagen.

Det blir mycket åka av nu.

Kram, Lina

4 comments:

Cherie said...

Haha I love this pic, my brother in-law often changes his profile pic on facebook to this for the weekends calling it his 'weekend face' :)

Lina said...

Hahaha, awesome expression! ^_^
*hugs*

Maria said...

Åh, vad gulligt skrivet :) så kul att ha lärt känna dig också! Många kramar från grannen ;-)

Lina said...

Gulljänta :-) Massa kramar tillbaka!