Wednesday 2 October 2013

A Game of Thrones

Sådärja. Animalmuggen är nu tom på morgonkaffe och dagen har officiellt startat efter en vacker soluppgångsbild som svärmor skickade. Och en sån dag sen! Jag har hunnit spackla inne i klädkammaren, dammsugit hela lägenheten, pratat i telefon med mamma och gett Elmo sin medicin.
Och busat med Tjorven såklart. 
Alltid 

Så här ljuvlig var svärföräldrarnas morgon - åh så vackra björkarna blir i soluppgången.

Känner du till Game of Thrones?

Vi såg ett avsnitt men fastnade aldrig riktigt, men så en dag så ringde Daniel från Akademibokhandeln och frågade om han skulle köpa den första boken åt mig. Och jag, som fullkomligt äter böcker, var inte sen att tacka ja.

Nu är jag inne på den fjärde delen, A Feast for Crows, och läser så snart jag har tid. Jag måste dock säga att de blir ganska tradiga ibland. Jag tror jag är uppe i ungefär två miljoner olika karaktärer vid det här laget, och emellanåt känns det minsann lite klurigt att hålla dem, och alla deras intriger, i minnet.


Har du läst böckerna eller sett serien? 
Vad tycker du?

Kram, Lina


No comments: