Tuesday 1 October 2013

Helgpyssel. Och pussel.

Minns ni att vi påbörjade vårt byggaom-projekt till helgen som gått?

Nu är det klart. Så gott som, i alla fall.
Min man är verkligen absoluta toppen, och svärfar också.

Kvar är att måla den nya väggen och skruva upp alla hyllor, och därefter klura ut vilka prylar som kvalificerar sig till en plats i nya himmelriket (läs klädkammare). Resten förvisas till förrådet på entréplan, eller rentav till återvinningscentralen i Sätra.

Ja, man måste vara hård ibland.

I Arboga levde svärmor och jag livet med en energisk Tjorv som inte alls hade någon lust att sova på natten, men som ju är det vackraste som finns i alla fall.

Och så hann vi med lite sånt här också, hon och jag, de timmar han faktiskt sov.



Min svärmor har dille på superkluriga pussel där det tammefanken alltid fattas bitar, jag svär.
Men roligt hade vi.

Kram, Lina




No comments: