Sunday 6 October 2013

Innan jag dör

Är det någon av er som har en sån där lista med vadjagvillgörainnanjagdör?

En lång lista full av vansinnigt omöjliga och nästintill omöjliga saker.
Som att vinna på lotto.
Eller att springa på din favoritkändis på ICA (vilket ju måste räknas som fasansfullt otroligt, eftersom de flesta kändisar bor i USA och inte här i Hägersten, till exempel, och definitivt inte handlar på vår minimala närbutik).

Jag tänkte börja på min nu faktiskt. Jag är ju 35 år redan och jag blir varken yngre eller smidigare.

1. Åka helikopter (fast det har jag redan gjort en gång så det kan vi kanske stryka).
2. Åka Transsibiriska Järnvägen.
3. Bo i villa (ja, det ska vara svåra saker på listan, och eftersom vi hela tiden flyttar fram vår 5årsplanattboivilla så känns det som en svår sak). En stenvilla, vit eller solgul, och sådär charmig så man får en stor klutt lycka i bröstet varje gång man kommer hem.
4. Vinna på lotto. Flera miljoner, så jag kan ge till familj och vänner också. Nee, så värst gniden är jag inte.
5.  Klättra på klättervägg.
6. Uppleva Borneo på riktigt.
7. Simma med delfiner. Helst inte delfiner i fångenskap för dem tycker jag synd om - det är ju knappast 'i deras natur' att simma i en liten bassäng och få klaustrofobi och andra psykiska men (ja, det här med djur i fångenskap kan vi diskutera; visst, det är toppen att vi människor får se dem, men att de inte tar skada av sin tillvaro tror jag inte ett dugg på).
8. Känna mig pigg, utvilad och energisk (jaa, så här i småbarnsåren känns det som ett ganska ouppnåeligt sinnestillstånd).
9. Kanske, i framtiden, få ett (eller två) barn till. Ni som varit med oss länge vet att vi haft en lång och svår resa för att få vår Tjorv, så att få högsta vinst ännu en gång känns otroligt. Vågar knappt ens tänka på det, eller hoppas för den delen.
10. Få strosa med Daniel och Tjorven i den här (vilket dock blir fullkomligt omöjligt då denna utställning hölls till och med mars 2013).

Visst är det vackert?





Så, nu har jag i alla fall börjat skriva på min lista. Återstår att göra allt också.

Hur ser din lista ut?

Kram, Lina




No comments: