Monday 7 October 2013

Ljus och mörker

Jag får börja med att be om ursäkt lite grand. För nu tänker jag ta upp det här med hösten igen, och hur vansinnigt fabulöst och härligt det är.

Och vet ni vad en av de bästa sakerna med hösten är?
Höstmörkret.

Höstmörkret, som sluter in allt i en sån där tjock filt. En ullig filt, lite stickig och noppig från att flitigt ha använts. Små hål lite varstans, som skimrar och blinkar i form av stjärnor, långt däruppe. En filt lika varm, välkommen och hjärtans kär som att dricka ljummen hemmagjord choklad med mamma och pappa när du var liten och behövde tröst.

Jag må vara mörkrädd till tusen, men att se på mörkret, ståendes vid fönstret i vårt varma vardagsrum, det är som balsam för själen. En stund i min alldeles egna tystnad. För med den där trygga dimman av doftljus, kaffe, pepparkakor och kärt sällskap i ryggen, då ser mörkret bara vackert ut. 

Och doftljus sen då.

Finns det något bättre än att tända dina favoritljus en kväll, en kväll mörk som dessa höstaftnar? När du är lite så där värkande trött efter en lång dag, och det enda du drömmer om är att sjunka ner och nästan försvinna i det lurviga fårskinnet i soffan. Att lägga upp dina trötta fötter, inneslutna i de stickade sockorna. Plocka fram det där korsordet som aldrig blir färdigt, eller den där vansinnigt spännande boken som du köpte för flera månader sen.

De här doftljusen triggar den där känslan hos mig. Längtan efter just dessa stunder.
Du finner ännu fler hos Bath & Bodyworks.













Oj så många det blev. Och jag vill ha vill ha vill ha vartenda ett.

Nu ska jag knäcka en punkt på min innanjagdörlista och vinna på Lotto.

Kram, Lina



No comments: