Thursday 10 October 2013

Taco-torsdag

Ja hörni, nu märks det att jag hittat på en hel del saker på sistone.
Någon annanstans än i hemmets lugna vrå, alltså.

Den därna grannen alltså, hon är bra mysig och rolig. Och nu har jag träffat en till!
I samma port - who knew? 
Det verkar vara här de gror.

Vi tog en lång promenad tillsammans, vi tre plus tre; barn och mammor.
Eller snarare, mammorna promenerade. Barnen satt i varsin vagn och skruvade på sig och vägrade ha mössa. Allihop. Och trots att regnet överraskade oss och tvingade upp min ljudisolerande luva så var det jättetrevligt, även om jag fick läsa en del på läpparna för att hänga med i samtalet.



Den där luvan, alltså, den är bra varm och gosig, men ack så ekande tyst och ensamt det blir därinne.

Just nu är Tjorven och Daniel i sovrummet, Tjorven försöker somna och pappa Daniel försöker hålla sig vaken. Själv sitter jag med ett glas iskall Cola Zero och pratar med er, alldeles däst och full i magen av en sån där perfekt tacomiddag, ni vet.

Vi är annars den där typen av familj som helgar tacos på fredagar, men just den här fredagen blir det middag hos svärmor och svärfar. Så då gjorde vi helt sonika om idag till att vara en fredag istället. Två fredagar på en vecka känns ju helt överkomligt, det blir liksom dubbel glädje.
Och en extra lång helg, på sätt och vis.

Vad är din favoritmiddag på fredagar?

Kram, Lina



No comments: