Monday 30 July 2012

Sköna söndag... Eller är det måndag?

Gick på bio med min kära Mimmi idag och såg Batman - The Dark Knight Rises. Oj oj oj va den var bra! Jag älskar både Christian Bale, Michael Caine, Joseph Gordon-Levitt och Tom Hardy - fantastiska prestationer från alla och en mycket oväntad twist mot slutet! Mums också med Gott & Blandat och en Waynes Coffee-latte med en extra shot ;-) Hade dock tänkt köpa bacon-snacks, men av någon outgrundlig anledning så har inte Filmstaden Sickla såna, de har endast sourcream och de är inte lika goda på långa vägar!

Mimmi och jag hade bokat 14.00-bion och så bokade Danne och Stefan 17.30-bion i Heron City, och så skulle vi mötas någonstans och lämna över Elliot. Efter att jag släppt av Mimmi så påbörjade Elliot och jag vår första bilresa ever på egen hand, och naturligtvis ville han inviga den med att göra ifrån sig. Detta hade ju inte inneburit några som helst svårigheter för hans mami om det varit det enda han pysslat med, men dessvärre letar sig mat även uppåt när han försöker trycka nedåt, så när vi väl var hemma så låg vår lille kille i en blöt body med kräka på axelremmen i bilbarnstolen. En lyckad första bilresa bara han och jag om jag får säga det själv :-D

Jag har verkligen varit Little Miss Busy idag; upp och hoppa på morgonen, handla svart kjol och clutch bag inför begravningen på fredag, gå på bio, ta hand om lilltjorven, se på Sagan om Ringen (första delen), städa och diska. Hann faktiskt även med att duscha, vilken lyx ;-)

Hoppas att ni alla haft en skön helg!
Många kramar, Lina


No comments: