Saturday 21 July 2012

Gaming och mitt nya jag

Jag har i flera år nu skrivit på engelska härinne, dels för att jag älskar engelska i både skrift och tal, men även för att jag har engelsktalande vänner (som ännu inte lärt sig svenska ;)). För er som inte vet sedan tidigare så är jag ett gammalt World of Warcraft-fan, och har spelat World of Warcraft sedan 2005.

Heter det "en nörd" eller "ett nörd"? ;-)

Jag hade ingen aning om att jag var en sån som gillade MMORPG (multi million online roleplaying game), men än kan man förvånas. Och jag har roat mig med WoW sedan dess, mer eller mindre. Har även spelat Lord of the Rings Online (snyggt, men lite väl tungrott för min dåvarande dator), Star Wars (nja, rymden känns lite väl abstrakt) samt smakat på en del andra - har dock aldrig riktigt fastnat för någon annan värld än den av WoW. Kanske för att den är så lik vår egen, bortsett från att vi, till exempel, inte har en massa talande kossor eller dansande troll.

Bjuder på ett youtube-klipp med Björn Gustafsson för att illustrera en gamer ;-)

WoW-Jocke

Inatt hade vår lille herre jätteont i magen, stackars liten, så det blev tre timmars sömn för hans mami. Klockan 8.00 åkte Daniel och hans pappa på Midnattssolsrally, Elliot och jag stannade kvar hemma för att sedan ta en lång promenad i solen med Daniels mamma och sen fika lite på farstutrappen. Underbart! Man kan vara hur trött som helst egentligen, sen blaskar man lite vatten i ansiktet, borstar tänderna och går ut i solen så blir man som ny. Och blir man därefter erbjuden barnvakt i en timme av fantastiska farföräldrar så att man kan sova så saknas det liksom ord 

Om en stund kommer kusinerna och faster och farbror, då blir det middag på altanen. Ha en trevlig kväll ni också, mina vänner!

Kramar, Lina

1 comment:

Johanna Stålros said...

Åhh lilla Elliot;( hoppas det är bättre nu...Fina svärföräldrar du har, det förtjänar du oavsett om du är en nörd eller inte. Kramar