Friday 10 August 2012

Fina fredag och shoppingmani

Nyligen ankomna till Arboga för att hälsa på Dannes föräldrar, Danne åkte motorcykel och jag packade in Elliot, Morris, Diesel och mig själv och brände iväg med X3:an. Resan gick toppen, dock lite regnigt emellanåt så jag tyckte lite synd om Danne ;-) Imorgon ska Danne till Västerås för att hjälpa sin syster och hennes familj att flytta sitt bohag in i nyinköpta villan, själv får jag se vad jag hittar på. Kanske blir det en skogspromenad, lite fika i solen på farstutrappen, eller bara passa på att sova igen några timmar. Håll tummarna för vackert väder i alla fall, please!

Stackars lille Elliot har haft ont i magen flera kvällar i rad så han har skrikit och härjat ett par timmar och sen kommit till ro och somnat, så nu igår testade vi något nytt för att se om vi kunde hjälpa honom. Klockan var 20.30 när han så började knorra och skrika. Danne och jag ville försöka få i oss vår middag efter att han ätit, så vi bäddade ner honom i vagnen och började gunga den med foten, samtidigt som vi snabb-åt vår hemlagade tunnbrödsrulle. Efter två minuters gungande så lugnade han ner sig och tittade istället nyfiket på de hängande Pingu-gosingarna. Success! :-D De lättade föräldrarna tog fram en burk cola som hamnade i dricka-hållaren på vagnen och så bar det av ut för en sval och skön kvällspromenad samt en sväng förbi Direkten i Västertorp för att hämta ut alla saker som mami beställt:


Jag håller på att ruinera familjen Freij, tänk vad prylar det finns att köpa till småknoddar!
Nu ska jag vara lite social, har suttit med näsan i datorn en stund nu ;-)

Hoppas ni får en fin fredag!

Love,
Lina


1 comment:

Emma said...

Bärselen är helt underbar när lillen inte vill vara själv och man ändå behöver sina två händer. Vi har samma modell till Gabriel och den är grymt bra. kram