Saturday 11 August 2012

En dag för mig själv

Är nästan ensam i Arboga idag, det är bara Elliot, kissarna och jag som är här. Dannes föräldrar är ute på dåligheter i Eskilstuna och Danne är i Västerås och hjälper sin syster med familj att flytta ut ur lägenheten och in i villan. Tanken var att undertecknad skulle hoppa in i bilen och hälsa på under dagen, men man SKULLE kunna kalla den gångna natten som ganska j o b b i g med en mycket aktiv liten herre som tydligen var missnöjd med det mesta (och allra mest med att man aaah-ldrig får någon mat i det här huset och faktiskt lider av svält - det ni!). Följden av detta blev att jag prioriterade att försöka sova lite. Jag fick dock omvärdera mina planer då tidigare nämnde herre var fortsatt hungrig och snuttig och sällskapssjuk, och jag fick dessutom lägga till en dusch (efter min första dusch idag) när han kräktes ner hela mitt bröst inklusive hår.

Vädret är inte direkt toppen; dagen började att vara ganska varm och kvalmig till att övergå till att bli svalare och friskare, och det ser dessutom ut att kunna börja regna närsomhelst. Det är helt vindstilla. Hör inte ett enda fågelkvitter, utan bara Elliots lugna andetag och en klockas tickande. Nu när Elliot sover gott i sin vagn så håller kissarna mig sällskap, eller i alla fall Morris som ligger i stolen mittemot mig. Diesel vet inte en själ var han håller hur, kanske är han ute och suger i sig lite frisk luft innan myggornas sedvanliga kvällsattack? Och äter lite gräs. Joho, nu börjar det åska minsann. Att påstå att jag tycker om att vara ensam när det åskar är att ljuga... 

Fy vad jag önskar att jag hade lite godis här på bordet bredvid mig. Och då menar jag inte ögongodis som Morris här nedan när han leker happy buddha i Lenas fönster, utan choklad eller Gott & Blandat eller geléhallon eller Marabou Frukt & Mandel! Och en sån där stor, smaskig latte ♥ Nu när jag tänker efter så tror jag minsann att jag känner mig lite ensam ;-)

Vad brukar du göra när du känner dig ensam?



3 comments:

Johanna Stålros said...

Lät ändå rätt skönt, synd att du inte plockade upp mig på vägen bara;) Kram

Cherie said...

ah how the parts regarding Elliot are exactly the same as Evie!!
Always hungry (the water thing isn't really working haha) and then we get the lovely vomiting!
Ed did some research today, we're using 'Aptimil' formual which was brilliant on Jack but we're starting to wonder if Evie is a little Lactose intolerant right now so there is something called 'Colief' that you can add to the bottle 30 mins before you give it to break down the lactose a little.....personally I still think it's just because she's trying to feed all the time! Hope that you get some sleep - I know that I could use it!!!

Adriana said...

ensamhet suger, men det är inte så pjåkigt alltid, jag är ensam just nu, därför sitter jag och trycker i mig choklad, laddar ner en rulle samtidigt som jag läser din blogg :) pussa bästa elliot hej från mig! kram/adriana