Saturday 4 August 2012

Det blir sällan som man tänkt sig.

Igår åkte jag till Gävle för en begravning; min fasters man, mina kusiners pappa, har gått bort. Mycket sorgligt :-( Begravningen var vacker, och vi drog faktiskt lite på smilbanden mot slutet då strömmen gick i kyrkan. Jag tror nog att min pappa och Lars Helmer retades lite med oss och varandra en sista gång  Jag kom hem vid middagstid (efter låånga köer ända från Hagaparken och nästan hela Essingeleden, tur att jag stannade för toabesök på McDonalds vid Stora Väsby), och det var ren lättnad och lycka att kliva över tröskeln och se mina kära grabbar i soffan. Detta var första gången jag var borta från Elliot så länge (och så långt bort) - tufft.

Välkommen fröken Augusti, och välkommen dagen för Elliots planerade ankomst! Man kan ju såklart inte veta exakt vilken dag en förlossning sker, men nu när han föddes tre månader tidigt så känns det som en mycket distinkt skillnad. Hade han kommit idag (plus minus någon vecka) hade vi inte redan fått känna honom och inte heller alla fina, roliga, kompetenta människor på SÖS. Så nu, med facit i hand, är både Daniel och jag är glada att du kom redan den 7/5, och det ska vi fira ikväll!


Grattis på din inte-födelsedag, lilla hjärtat!

Puss och kram!

3 comments:

Johanna Stålros said...

Åhh den hade jag velat vara med ocg fira ju;( så fin tårta, och jag är oxå jätteglad att han kom ut tidigare;) Kramar

Anonymous said...

Wow vilken tårta!! Stort grattis på "kundehavaritfödelsedagen" Elliot!
Puss&Kram
Sara

Cherie said...

I believe that little Elliot was ready to join his Mummy & Daddy in the outside world - he was clearly born a fighter and proved this by his amazing journey through all that his early entrance into life brought upon him.
It also proved how amazing his parents are, you will all be the most amazing family unit for this experience now that the worry and stress is behind you.


Much love and hugs as always!

Cher xx