Thursday 5 December 2013

Nu är jag faktiskt lite trött på att städa.

Jag gjorde en damage control idag i alla fall. Trots att jag sa tidigare att jag skulle vänta med det till en annan dag.

Men ni vet hur det är, när man är så avgrundsdjupt trött, att det enda man kan göra för att kunna hålla ut resten av dagen är att aktivera sig. Man kan ju inte bara sätta sig ner och grina, menar jag, man måste hålla igång. Så då gjorde jag det.

Dammsuga.
Svabba.
Tvätta (tre maskiner).
Damma.
Snickra på skåpet till Totte.

Sen kräktes Totte över hela mig, halva vardagsrumsgolvet och hela badrumsgolvet. Och en av våra bergsgetsfällar som ligger i gungstolen.

Så då fick jag göra om allt. Med tillägget att även duscha en trött och lätt otålig liten pojke, som hellre tuggar på den där fönsterskrapan vi har till att torka torr duschdörrarna med, än att hålla upp armarna så jag kunde tvåla in honom ordentligt.

Nu är det ändå väldigt fint här hemma.

Tills i morgon.

Kram, Lina


No comments: