Friday 6 December 2013

Jag tycker inte alls synd om dig. Bara lite, kanske.

Jamen det är faktiskt självförvållat.

Och jag visste faktiskt redan innan imorse att så var fallet, för när det tappas nycklar på stengolvet i hallen när man kommer hem klockan 02.00 en torsdagsnatt och liksom glömmer bort att man har en svårsövd liten son (och en likadan fru), så har nog glorian hamnat lite på sne. Att använda 'det var så fullt på kroken så min knippa ramlade av' fungerar inte som en trovärdig förklaring, faktiskt.

Är det någon som känner till om man kan köpa ett nyckelskåp med mycket större, gärna självlysande, krokar? Kanske som galgar, ur ett storleksmässigt perspektiv?

Utöver intjänade vuxenpoäng så hade tydligen även mobiltelefonen försvunnit för en kort period framåt småtimmarna. Och det kan man ju förstå, för det blir väldigt dimmigt att se igenom botten på ett ölglas. Att hålla reda på sin mobiltelefon då blir ju superjobbigt, det begriper ju alla.

Bästa kommentaren idag, hittills:

- Så mycket drack jag inte

och ett andetag senare

- Det var bara en massa öl.

Pappa hade sagt att 'somliga straffar gud genast', och fnissat. 
Jag gör likadant.

PS. Jag har tröstat personen i fråga med en Calzone och Julmust.



Kram, Lina


No comments: