Wednesday 27 November 2013

Julmarknad

Tog en helg hemma, nu i helgen, och det var välbehövligt.
Städade (typiskt helgnöje, eller snarare ett tvivelaktigt sådant), promenerade, och tog en tur in till Gamla Stan.

Jag hinner aldrig hålla reda på vilket datum det är längre, så döm om vår lycka när vi upptäckte att de redan startat julmarknaden på Stortorget. Fantastiskt! Och, som blivit något av en vansinnigt härlig jultradition, så köpte vi en varm choklad med grädde från Chokladkoppen att dela på.

Den där koppen, med choklad så söt och len på tungan, värmer både kropp och själ.







 

Julgranen verkade dock inte vara helt färdigdekorerad, utan såg naken och frusen ut i det skarpa vinterljuset, så det var tur att han-som-ska-fira-sin-första-riktiga-jul sov som en stock i sin vagn.
En julgran ska ju skimra av ljus, pynt och glitter!

För er som undrar så kilade pirran och jag ner till förrådet sen på kvällen och hämtade upp två flyttkartonger fulla med julpynt (egentligen har vi tre flyttkartonger, men en stod så högt upp på hyllan så jag inte nådde).

Jag kunde verkligen inte hålla mig!

Speciellt inte efter att ha pratat i telefon med min kära svägerska som berättade att hon och hennes familj stod i begrepp att sätta upp adventsljusstakarna. Jag menar, vilken julälskande kvinna kan stå emot en sådan frestelse?

När brukar du börja locka fram julkänslan i ditt hem?

Kram, Lina



No comments: