Thursday 29 November 2012

24 dagar till julafton!

Inatt kom snön; detta frusna vatten som gör vår värld så vit och vacker! Jag älskar snö, och jag älskar känslan jag får av att titta ut genom fönstret under kvällen, sittandes i ett varmt hem med tända ljus och musik strömmande ur högtalarna. Trots att vi inte bakat eller pyntat än så känner jag doften av glögg, pepparkakor och lussekatter.

I min familj klädde vi alltid granen ett tag innan jul så att vi kunde njuta av den längre, men alla har ju olika traditioner. När brukar ni julpynta och klä granen?

Vi har ännu inte bestämt hur vi ska göra mer än att vi ska pynta mycket, vi önskar att Elliots första jul blir fantastisk! Han är ännu för liten för att minnas den så vi får berätta för honom när han blir större :)

Jag brukar alltid gråta till Kalle Ankas julafton, just för att det är så fantastiskt mysigt så jag blir alldeles rörd! Misstänker dock att det kommer bli av både glädje och sorg i år; glädje över vår Elliot och den familj vi har och sorg över pappa som vi förlorat.

En minnesvärd jul är snart här!

No comments: